Recenzie Cifrul blestemat de Christofor Black

Cifrul blestemat e a treia carte pe care o citesc de la Editura Național și trebuie să recunosc că începe să-mi placă de protagoniștii seriei. De data aceasta, Mark și Frank întâmpină un caz destul de dificil, nu că cel din Pe urmele unui canibal ar fi fost mai ușor, în care un presupus client moare chiar în biroul lui Mark ceea ce îl bulversează destul de mult pe detectivul de la FBI.

Începutul romanului este chiar mai bun decât cel al romanului menționat mai sus. Asta deoarece încă din primele pagini ne trezim cu un tânăr care moare în condiții suspecte iar mai apoi dispare din frigiderul unde a fost depozitat de către medicul legist. De data aceasta protagoniștii sunt detectivii Mark și Frank împreună cu un novice pe care ar trebui să îl instruiască Mark însă care este expediat foarte repede sub responsabilitatea lui Frank. Cel din urmă este revoltat de situația pe care a fost obligat să o accepte însă această obligație dispare foarte repede, spre dezamăgirea detectivului iubăreț, atunci când șeful său Robert află că novicele este de fapt o prea frumoasă blondă: Francesca.

Cazul este unul foarte dificil mai ales că în căutarea cifrului pierdut de către un agent CIA pe nume Tom, agent care pentru a nu înfrunta reacțiile celor care lucra se sinucide, se află foarte multe tabere care vor să îl recupereze sau să îl vândă. Cazul devine și mai obositor deoarece cucerit fiind de Francesca, Robert decide să li se alăture agenților în misiunea specială pe care o au în Olanda.

Este un roman complex mai ales datorită numărului mare de persoane aflate în căutarea cifrului blestemat care este considerat o amenințare pentru întreaga democrație. Există așadar mai multe tabere de origine rusă și arabă care pornesc în căutarea cifrului, hotărâte să pună mâna pe acesta cu orice preț, neezitând să ucidă adversarii atunci când este sau nu nevoite.

Pe cât de strânsă este acțiunea pe parcurs, pe atât de neașteptat este finalul însă nu vreau să vă zic mai multe în acest sens deoarece aș strica tot farmecul cărții.

La fel ca în cazul oricărui roman polițist, Cifrul blestemat este un roman care se citește ușor, acesta având și el mai puțin de 200 de pagini. Ca roman polițist de la mine primește nota 8 doar pentru că acțiunea parcă a fost prea scurtă iar rezolvarea a venit parcă mult prea repede. Totuși, în ciuda dimensiunilor destul de mici, a fost o lectură plăcută care mi-a stârnit pofta de a mă întâlni cu ceva mai mult mister, motiv pentru care următoarea mea lectură va fi semnată de Dan Brown.

recenzie cifrul blestemat

Această lectură a fost posibilă datorită amabilității celor de la Editura Național care are publicate mai multe romane polițiste pe care eu unul vi le recomand, având citite deja 3 cărți publicate de ei.

About Adi 203 Articles
Sunt un tânăr de 20 de ani care ar citi romane polițiste o zi întreagă fără să se plictisească sau să obosească, înnebunit după reducerile de cărți pe care le urmăresc zilnic, colecționar de semne de carte și blogger pe AdrianBolocan.Ro.